'Eğitimde sınıfta kaldık' diyen Acar, deprem bölgesindeki çocukların sorunlarını anlattı: Enkazda çalışan nesil

 
'Eğitimde sınıfta kaldık' diyen Acar, deprem bölgesindeki çocukların sorunlarını anlattı: Enkazda çalışan nesil 'Eğitimde sınıfta kaldık' diyen Acar, deprem bölgesindeki çocukların sorunlarını anlattı: Enkazda çalışan nesil

Bazı illerde taşımalı sistemle çocukların okullarına ulaştırılması planlandı.   Eğitime erişim en önemli sorunlardan birisi.   Çocukların ve gençlerin ruh sağlıkları nasıl ? Çocuklar ve gençlerin en büyük sorunu gelecek kaygılarının artması. Deprem bölgesindeki çocuk ve gençlerin en büyük sorunu, geleceklerine ilişkin büyük kaygı duymaları. “Eğitimde sınıfta kalındı” diyen Acar, konteyner kentlerde, çocuk istismarı ve taciz olaylarının yaşandığına dikkat çekti. Bu noktada çocuklar istismar, taciz gibi durumlarla karşılaşıyorlar. Kendilerini değersiz hissediyorlar, en acısı da hayalleri yok oluyor.  Deprem bölgesinde çocuklar ve gençlerin eğitim, sağlık, iyi olma hali gibi açılardan acilen neler yapılmalı?Özel eğitim desteği kalıcı hale getirilmeli, göç edilen illerde kaynaştırma eğitimi ve özel eğitim devam etmeli. Çocuklara akademik ve psiko sosyal destek verilmeli. Çocuk işçiliği arttı. Suriyeli, Abdal, Dom, Roman çocukların eğitimden kopuş ve okul terklerin önüne geçilmeli, ayrımcı, ötekileştirici tutum ve davranışların önlenmesi için acil önlemler alınmalı. Depremin ilk gününden bu yana bölgede ekibiyle birlikte çocuklarla ve anne-babalarla çalışmalar yapan Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı öğretim üyesi, ÇOMÜ ÇABA Çok Amaçlı Erken Çocukluk Eğitimi Merkezi (ÇABAÇAM) Adıyaman-Kahramanmaraş Eğitim Destek Birimi Koordinatörü Prof.  Depresyon, intihar eğilimleri baş gösteriyor. Enkazlarda çalıştırılan çocuklar var. Ebru Aktan Acar ile yaşanan sorunları, çocuk ve gençlerin ruh halini konuştuk. Akran zorbalığı en büyük sorunlar arasında. Madde bağımlılığı, sigara kullanımı arttı. ",. Bu durum onların ruhsal sağlıklarını olumsuz etkiliyor. Ebru Aktan Acar’ın saptamaları çocukların yalnız bırakıldığını ortaya koydu.  Depremin birinci yıldönümünde çocuklar açısından ne tür sorunlar, eksiklikler, ihtiyaçlar var?Yerleşim yerlerinde çocukların eğitim, sağlık, barınma, beslenme ve güvenlik gibi temel hak ve ihtiyaçlarını önceliklendiren çocuk merkezli ve çocuk dostu  planlamalar yapılmadığından bu depremde de sınıfta kaldık. Köylerde yaşayan çocukların okula ulaşımları zorlaştı. Özellikle köylerde beslenme, erzak ve temel ihtiyaç sıkıntısı var.  KIZLAR OKULA DÖNMÜYORÖzel önlem gerektiren çocuklar depremden son derece olumsuz etkilendi. Akran zorbalığı, nişanlandırılan, evlendirilen kızlar, çocuk işçiliği artıyor. Üniversite sınavına girecek gençlerin hak kayıpları önlenmeli, burs ve barınma desteği sağlanmalı. Birçok konteyner kente herkes elini kolunu sallayarak girebiliyor. Çocuk yaşta evlilik, istismar riski için takip mekanizmaları geliştirilmeli. Dr. ",Ekibiyle birlikte deprem bölgesinde çalışma yürüten Prof. Farklı milletten çocuklara yönelik ayrımcılık ve ötekileştirme arttı. Çocuk sayısının çok fazla olmasından dolayı eğitime konteyner okullarda devam etmelerine karar verildi. Kız çocuklarının afet sonrası eğitime dönüşü azaldı, okul terkler başladı. Dr.

'Eğitimde sınıfta kaldık' diyen Acar, deprem bölgesindeki çocukların sorunlarını anlattı: Enkazda çalışan nesil

Kız çocuklarının afet sonrası eğitime dönüşü azaldı, okul terkler başladı. Ebru Aktan Acar ile yaşanan sorunları, çocuk ve gençlerin ruh halini konuştuk. Çocuk yaşta evlilik, istismar riski için takip mekanizmaları geliştirilmeli. Kendilerini değersiz hissediyorlar, en acısı da hayalleri yok oluyor.  Depremin birinci yıldönümünde çocuklar açısından ne tür sorunlar, eksiklikler, ihtiyaçlar var?Yerleşim yerlerinde çocukların eğitim, sağlık, barınma, beslenme ve güvenlik gibi temel hak ve ihtiyaçlarını önceliklendiren çocuk merkezli ve çocuk dostu  planlamalar yapılmadığından bu depremde de sınıfta kaldık. Akran zorbalığı en büyük sorunlar arasında. Bazı illerde taşımalı sistemle çocukların okullarına ulaştırılması planlandı. Özellikle köylerde beslenme, erzak ve temel ihtiyaç sıkıntısı var. Dr. Bu noktada çocuklar istismar, taciz gibi durumlarla karşılaşıyorlar. ",. Suriyeli, Abdal, Dom, Roman çocukların eğitimden kopuş ve okul terklerin önüne geçilmeli, ayrımcı, ötekileştirici tutum ve davranışların önlenmesi için acil önlemler alınmalı.  Depresyon, intihar eğilimleri baş gösteriyor. Çocuk işçiliği arttı. Enkazlarda çalıştırılan çocuklar var. Çocuk sayısının çok fazla olmasından dolayı eğitime konteyner okullarda devam etmelerine karar verildi. “Eğitimde sınıfta kalındı” diyen Acar, konteyner kentlerde, çocuk istismarı ve taciz olaylarının yaşandığına dikkat çekti. Ebru Aktan Acar’ın saptamaları çocukların yalnız bırakıldığını ortaya koydu. Köylerde yaşayan çocukların okula ulaşımları zorlaştı.  Deprem bölgesinde çocuklar ve gençlerin eğitim, sağlık, iyi olma hali gibi açılardan acilen neler yapılmalı?Özel eğitim desteği kalıcı hale getirilmeli, göç edilen illerde kaynaştırma eğitimi ve özel eğitim devam etmeli. Farklı milletten çocuklara yönelik ayrımcılık ve ötekileştirme arttı. Dr. Akran zorbalığı, nişanlandırılan, evlendirilen kızlar, çocuk işçiliği artıyor. Birçok konteyner kente herkes elini kolunu sallayarak girebiliyor. Çocuklara akademik ve psiko sosyal destek verilmeli. Madde bağımlılığı, sigara kullanımı arttı.  KIZLAR OKULA DÖNMÜYORÖzel önlem gerektiren çocuklar depremden son derece olumsuz etkilendi. Deprem bölgesindeki çocuk ve gençlerin en büyük sorunu, geleceklerine ilişkin büyük kaygı duymaları. Depremin ilk gününden bu yana bölgede ekibiyle birlikte çocuklarla ve anne-babalarla çalışmalar yapan Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı öğretim üyesi, ÇOMÜ ÇABA Çok Amaçlı Erken Çocukluk Eğitimi Merkezi (ÇABAÇAM) Adıyaman-Kahramanmaraş Eğitim Destek Birimi Koordinatörü Prof.   Eğitime erişim en önemli sorunlardan birisi.   Çocukların ve gençlerin ruh sağlıkları nasıl ? Çocuklar ve gençlerin en büyük sorunu gelecek kaygılarının artması. Üniversite sınavına girecek gençlerin hak kayıpları önlenmeli, burs ve barınma desteği sağlanmalı. ",Ekibiyle birlikte deprem bölgesinde çalışma yürüten Prof. Bu durum onların ruhsal sağlıklarını olumsuz etkiliyor.